Sunday 23 March 2014

Penantian

Assalamualaikum,,,
Hari ini 24 Mac 2014...
Pelbagai cabaran aku lalui pada bulan Mac tahun ini.

Bermula dengan 8 Mac 2014.  Tarikh nie merupakan ulang tahun aku yang ke-20.  Aku dapat banyak kejutan pada ulang tahun aku kali ini.  Surprise dari family, sahabat, rakan kerja dan student aku..  gembira tak terkata..thanks pada semua yang mengingati hari yang bermakna dalam hidup aku.

Tapi,,, dalam kegembiraan yang aku hadapi,,lebih ramai yang kecewa sebab pada tarikh tue juga sebuah pesawat yang membawa 200++ orang telah hilang sehingga hari ini.

Suatu hari ada seorang hamba Allah berkata jika 8 Mac 2014 MH370 hilang. nanti 17 Mac 2014 MH akan hilang...dan kini aku dapat rasakan apa yang dia perkatakan akan menjadi kenyataan..iaitu pada 26 Mac 2014 dia akan hilang dari kehidupan aku untuk selama-lamanya. tanpa khabar berita.  Jangan risau..aku tak kan nangis dan bersedih.  kerana aku telah bersiap sedia dengan kemungkinan ini..

Penantianku ini lebih fokus kepada masa depan aku dan keluarga..tak perlu aku nak meratap terhadap insan yang pernah memahami erti cinta.  kini, kebahagiaan kedua ibu bapaku merupakan tonggok kejayaanku,,aku perlu memikirkan kepayahan mereka membesarkan aku..

Kini aku juga bahagia bersama keluarga, sahabat dan rakan-rakan aku yang sentiasa memberi semangat dan dorongan kepada aku..so tak perlu kot nak bersedih...Jie Jye...caiyoooookkkkkk.!!!!!!!!!!!!!!faitiiiiinnngggggg.....!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment