Sunday 26 January 2014

About Me

Assalamualaikum,,tetibe rasa bosan melanda..tetapi idea mancurah-curah pulak nak update blog nie,,,kali nie saya nak update pasal membe2 saya la,,

Firstly,, saye nak start from tadika,,,saya start tadika mase umur 4 tahun,,atas alasan tak ada kawan kat rumah,,so saya cakap kat mak nak sekolah,,so mak saya pon hantar saya ke sekolah,,,mase awal masuk sekolah saya yang paling muda, so setiap tahun best friend saya akan bertukar,,sebab after a year diorang mesti dan naik darjah 1...tetapi seronok sangat,,ramai kawan...sampai sekarang saya still ingan name best friend saye..mase 4 tahun best friend sye " Siti Aminah " mase tue umo die dah 6 tahun.. mase umo sye 5 taon,,best friends saye " Aniza "..dye nie tua setahun dari saye..when i'm 6 years old,,," Shafiza " is my best friends,,,

Tapi bile naik darjah 1,,saye tak jumpa 2 drpd diorang sebab diorang tak 1 sekolah dengan saya..yang 1 sekolah cuma " Siti Aminah " ..kami bersekolah kat SK Seri Bengkal..mase 2 dye dah darjah 3..so kitorang jarang jumpe,,lagi 2 orang best friends saya sekolah kat SK Seri Telok..mase darjah 1 saya jumpa dengan best friends baru,,nama dye " Siti Amira Faiza ",,mase zaman 2 semua cikgu cakap kitorang kembar sebab name kitorang hampir sama (my name Siti Nor Faezah) n kitorang sentiasa bersama,,di mana ada dye,,mesti ada saya,,time tue memang kami rapat sampai darjah 6...after UPSR kitorang terpisah sebab result dye baik,,she gets 5A,,tapi saye just 4A..die pergi MRSM tapi saye just kat SMK Dato' Seth..tapi sampai sekarang kami still contact tapi jarang jumpa...

Mase naik sekolah menengah..saya jumpa ramai kawan yang bermacam-macam ragam..mase form 1 until form 3 saya ade seorang best friends,,but,,kerana seorang lelaki kami bergaduh sampai ke hari ini,,tapi sebab dye tak nak tegur saya,,dye ketepikan saya,,saya berjumpa dengan sahabat yang ada bersama saya sehingga kini..saya mula mengenali sahabat saya mase form 3,,diorang mula menasihati saya supaya think positive,,biarkan ape orang nak cakap pasal kite,,than now,,i have F.A.A.N.N.A.A.S.S...diorang sentiase ade walaupun kadang aku nie temper n mejok tak tentu pasal... walaupun sekarang kami duduk berjauhan ada yang masih study,,ada yang dah kerja , ada juga yang tengah tunggu result,,,tapi kami still contact and buat event supaya persahabatan kami tetap utuh...

Mesti korang akan cakap antara kami mesti akan bercinta...oh,,tidak,,kami punya tag line " tiada cinta antara kita "..kami sahabat,,,hampir semua antara kami sudah memiliki cinta kami sendiri,,,dan kami bahagia hidup sebagai sahabat,,,tipu la kalau pasangan kami tidak cemburu dengan keakraban kami,,tapi kami semua cuma sahabat,,dan itu perjanjian antara kami..so,,kepada pasangan ku,,jangan cemburu ya...hehehe..

Sorry,,saya tak ada la pic best friends mase tadika n sekolah rendah,,nie pic F.A.A.N.N.A.A.S.S...jangan jelez k,,,we just friends,,,nie pic time 18 taon,,hehehe,,,semua muka budak2,,,




tapi after SPM,,,result saye tak okey..so,,aku kena la sambung tingkatan 6...mase kat form 6 nie,,saye jumpa kawan baru..nama dye suhada,,fadhilah n farahain..diorang memang best,,giler2 macam saye jgak,,hahaha...


mase kat form 6 nie,,saye ade sorang mentor taw..name dye Muhd Iswarddy..dye sporting sangat,,sangat mengambil berat pasal kitorang..bagi kitorang macam2..support kitorang,,kire cikgu n mentor paling best sedunia larh,,hahaha,,,,law nk tengok kat bawah nie pic die n mantee2 dye yang lain,,,


sampai sini sajalah coretan saya kali ini,,lain hari saya stiry lagi k,,,pape pon,,saya bahagi sekarang,,bersama keluarga,,,capital_H,,sahabat,,mentor,,rakan-rakan saya dan mereka yang berada di sekeliling saya,,,thanks semua buat hidup saya sempurna,,,

THANKS A LOT...


No comments:

Post a Comment