Friday 3 January 2014

Sahabat

Sahabat...
Satu perkataan atau istilah yang kita selalu anggap mulia, murni dan berlandaskan dengan kejujuran.  tetapi dalam setiap persahabatan pasti akan ada perasaan cemburu dan iri hati.

aku percaya kat die..semua masalah aku aku cerita kat die...aku terlalu percaya kat die...at the same time bile si dia nak kan aku jadi seperti sahabat aku, aku rasa itu cuma cara die nak kan yang terbaik dari aku.  tapi rupe-rupenya dalam diam, mereka meminati antara satu sama lain,, kenapa aku tak tahu??kenapa aku tak perasan?? ye,,,sebab perasaan terlalu percaya kepada sahabat dan kekasih... dan kini mereka hampir bahagia dengan perjalanan yang mereka pilih...

ye,, aku tahu aku bersalah kerana menduakan si dia... tetapi perlu kah sahabat aku menceritakan kecuranganku kepada si dia??kalau dia jujur mase tu nak pulihkan keadaan dia perlu menasihati ku,,,bukan membuat hubungan kami menjadi lebih teruk...dia membuatkan aku membenci orang yang tidak bersalah..kenapa buat aku macam nie??

kalau aku kejam sanggup tinggal kan si dia kerana orang ke-3,, kau?? kau juga sanggup tinggalkan bf kau kerana si dia...kenapa perlu menasihati aku ketika itu sedangkan kau melakukan perkara yang sama selepas aku lakukan??

tapi semua sudah berlaku,,aku tak perlu menghalang kebahagiaan korang lagi...thanks dengan apa yang korang lakukan pada aku,,,aku tak akan salahkan sesape...kebahagiaan korang kebahagiaan aku jugak..

dan kini..alhamdulilah aku terus menuju jalan kebahagiaan yang aku pilih,,terima kasih kepada mereka yang selalu membantu aku..thanks mak, abah, adik-adik, dan my beloved person....Capital_H...

No comments:

Post a Comment